Lekcja 8: Dzieciństwo a szczęście


Nauka o Szczęściu – kurs Uniwersyt Berkeley


Lekcja 8: Relacje w dzieciństwie a szczęście w dorosłości


Profesor Craig Olsson opublikował swoje badania dotyczące związku między modelem nawiązywania relacji w dziecińśtwie a szczęściem w dorosłości w Journal of Happiness Studies 2012. 

Olsson objął swym badaniem 804 osoby z Nowej Zelandii – i badał je przez 15 lat, od dzieciństwa do 38 roku życia. Przedmiotem badań była zależność wzorców budowania relacji oraz osiągnięć akademickich w dzieciństwie, a szczęścia w dorosłości. Wyniki badań dowodzą, że wzorzec budowania szerokich kontaktów społecznych w dzieciństwie i wśród nastolaktów w większym stopniu pozwala przewidzieć szczęście w dorosłości niż wysokie osiągnięcia akademickie.

Szczęście rozumiane jest nie tylko jako odczuwanie pozytywnych emocji, ale radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, czucie się częścią większej społeczności, znajomość swoich mocnych stron oraz postrzeganie swojego życia jako mającego sens („meaningful”).

Z badań jasno wynika, że konieczne jest uczenie dzieci budowania relacji, nawiązywania kontaktów, wykształcenia wzorców, w których relacje są ważną częścią życia.


Kolejny tekst:
Lekcja 9: Interakcje społeczne a szczęście

Poprzedni tekst:
Lekcja 7: Relacje a szczęście (Wstęp)


[Nauka o Szczęściu to kurs zaprojektowany przez UC Berkeley's Greater Good Science Center. To pierwszy kurs, który opierając się na badaniach naukowych i wynikach badań – daje jasne wskazówki (poparte dowodami naukowymi) – co zrobić, żeby być bardziej szczęśliwym. Jestem studentką tego kursu i w poniższych tekstach dzielę się wiedzą, którą zdobywam zapoznając się z materiałami na courses.edx.org]

Zapraszam na pierwszą bezpłatną sesję coachingową. Porozmawiajmy o tym, co chcesz osiągnąć i jak mogę Cię wesprzeć. Zadzwoń lub napisz: Sylwia Zawada, Associated Certified Coach (ACC), Warszawa, tel. 795 069 695 lub e-mail: sylwia.zawada at gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz