Jim Clifton, CEO Instytutu Gallupa (globalna grupa doradcza) mówi, że aby „zdobyć klientów i mieć większy udział w rynku, firma musi najpierw zdobyć serca i umysły pracowników”. Tylko że tak się nie dzieje.
Większość amerykańskich pracowników (wg badań Gallupa 70%) nie jest zaangażowanych w pracę. Równocześnie zaangażowanie ma większy wpływ na samopoczucie pracownika niż benefity takie jak wakacje czy elastyczne godziny pracy (“The State of the American Workplace: Employee Engagement Insights for U.S. Business Leaders.”)
Zaangażowanie pracownika jest bardzo mocno powiązane z biznesową produktywnością, przychodami i zadowoleniem klienta. Zaangażowani pracownicy wg Gallupa czują się związani z firmą, są entuzjastyczni i zależy im na pracy – te czynniki wpływają pozytywnie na rozwój organizacji.
Tonya Stende, dyrektor Dale Carnegie Business Group w Północnej Dakocie twierdzi, że coraz więcej firm dostrzega, jak ważne jest tworzenie szczęśliwego miejsca pracy i że wpływa to pozytywnie na rezultaty biznesowe: „Nasi klienci coraz częściej pytają, jak możemy ich wesprzeć, jak poprawić zaangażowanie i poczucie szczęścia pracowników. Największą przewagę biznesową stanowią dzisiaj pozytywnie nastawieni i zaangażowani pracownicy.”
Z kolei badania Dale Carnegie pokazują, żę firmy z zaangażowanymi i szczęśliwymi pracownikami wyprzedzają inne organizacje nawet o 202%. „Kiedy firmy koncentrują się na rozwoju kultury organizacyjnej i zaangażowaniu pracowników – widzą zwrot z tej inwestycji. Szczęśliwi pracownicy są bardziej innowacyjni, chętniej współpracują i są bardziej wydajni. Trzeba jednak pamiętać, że zaangażowany pracownik to nie tylko szczęśliwy pracownik – ale szczęśliwy i produktywny.”
Zaangażowanie wzrasta wg badań Gallupa, gdy organizacje koncentrują się na mocnych stronach pracowników. Kiedy pracownicy używają swoich mocnych stron – poprawia się też ich zdrowie i obniża poziom stresu.
IOpener również potwierdza, że zaangażowanie jest blisko powiązane ze szczęśliwym środowiskiem pracy. Najszczęśliwsi pracownicy spędzają 2 razy więcej czasu nad zadaniem, mają o 65% więcej energii i planują pozostać w firmie 4 razy dłużej niż nieszczęśliwi pracownicy – pokazuje raport iOpener.
„Jeśli ludzie są szczęśliwi w pracy – spędzają nad realizacją zadań 80% czasu” - mówi CEO iOpener Institute - Jessica Pryce-Jones – w wywiadzie z CNBC. „Czyli, że przez 80% czasu robią to, za co otrzymują wynagrodzenie. Dla porównania nieszczęśliwi pracownicy spędzają nad realizacją zadań tylko 40% czasu pracy.”
Pryce-Jones dodaje, że budowanie szczęśliwego środowiska pracy nie jest wyłącznie odpowiedzialnością zarządu i menedżerów. To musi płynąć z góry na dół i z dołu do góry. „Tylko nieliczne organizacje rozumieją, że jeśli umożliwisz ludziom używanie w większym stopniu ich mocnych stron – ludzie będą chcieli pracować więcej” - mówi w wywiadzie Pryce-Jones. „Praca nie jest odczuwana jako praca, jeśli jesteś dobry w tym, co robisz. Wtedy praca daje przyjemność.”
Vishen Lakhiani, współzałożyciel MindValley.com – firmy zajmującej się rozwojem osobistym – tłumaczy dlaczego szczęście jest nowym rodzajem produktywności. „Po zmianie sposobu myślenia i koncentracji na szczęściu moim i pracowników, biznes wzrósł o 400%, praca stała się czymś przyjemnym, przychodzą do nas klienci z całego świata oraz przyciągamy talenty, które chcą dla nas pracować. Duża grupa ludzi jest w pułapce pracy, której absolutnie nienawidzą. Budzą się każdego ranka i wloką do pracy.” - mówi Vishen Lakhiani
Równie ważna jest dobra zabawa w pracy – zachęcają do niej Stende and Dale Carnegie.
Jedna z zasad Dale Carnegie brzmi: „Ludzie rzadko odnoszą sukces, chyba że mają fun z tego co robią”.
Zaproś mnie do wsparcia Twoich marzeń. Zapisz się na bezpłatną pierwszą sesję: Sylwia Zawada, Associated Certified Coach (ACC), Warszawa, tel. 795 069 695 lub e-mail: sylwia.zawada at gmail.com
Większość amerykańskich pracowników (wg badań Gallupa 70%) nie jest zaangażowanych w pracę. Równocześnie zaangażowanie ma większy wpływ na samopoczucie pracownika niż benefity takie jak wakacje czy elastyczne godziny pracy (“The State of the American Workplace: Employee Engagement Insights for U.S. Business Leaders.”)
Zaangażowanie pracownika jest bardzo mocno powiązane z biznesową produktywnością, przychodami i zadowoleniem klienta. Zaangażowani pracownicy wg Gallupa czują się związani z firmą, są entuzjastyczni i zależy im na pracy – te czynniki wpływają pozytywnie na rozwój organizacji.
Tonya Stende, dyrektor Dale Carnegie Business Group w Północnej Dakocie twierdzi, że coraz więcej firm dostrzega, jak ważne jest tworzenie szczęśliwego miejsca pracy i że wpływa to pozytywnie na rezultaty biznesowe: „Nasi klienci coraz częściej pytają, jak możemy ich wesprzeć, jak poprawić zaangażowanie i poczucie szczęścia pracowników. Największą przewagę biznesową stanowią dzisiaj pozytywnie nastawieni i zaangażowani pracownicy.”
Z kolei badania Dale Carnegie pokazują, żę firmy z zaangażowanymi i szczęśliwymi pracownikami wyprzedzają inne organizacje nawet o 202%. „Kiedy firmy koncentrują się na rozwoju kultury organizacyjnej i zaangażowaniu pracowników – widzą zwrot z tej inwestycji. Szczęśliwi pracownicy są bardziej innowacyjni, chętniej współpracują i są bardziej wydajni. Trzeba jednak pamiętać, że zaangażowany pracownik to nie tylko szczęśliwy pracownik – ale szczęśliwy i produktywny.”
Zaangażowanie wzrasta wg badań Gallupa, gdy organizacje koncentrują się na mocnych stronach pracowników. Kiedy pracownicy używają swoich mocnych stron – poprawia się też ich zdrowie i obniża poziom stresu.
IOpener również potwierdza, że zaangażowanie jest blisko powiązane ze szczęśliwym środowiskiem pracy. Najszczęśliwsi pracownicy spędzają 2 razy więcej czasu nad zadaniem, mają o 65% więcej energii i planują pozostać w firmie 4 razy dłużej niż nieszczęśliwi pracownicy – pokazuje raport iOpener.
„Jeśli ludzie są szczęśliwi w pracy – spędzają nad realizacją zadań 80% czasu” - mówi CEO iOpener Institute - Jessica Pryce-Jones – w wywiadzie z CNBC. „Czyli, że przez 80% czasu robią to, za co otrzymują wynagrodzenie. Dla porównania nieszczęśliwi pracownicy spędzają nad realizacją zadań tylko 40% czasu pracy.”
Pryce-Jones dodaje, że budowanie szczęśliwego środowiska pracy nie jest wyłącznie odpowiedzialnością zarządu i menedżerów. To musi płynąć z góry na dół i z dołu do góry. „Tylko nieliczne organizacje rozumieją, że jeśli umożliwisz ludziom używanie w większym stopniu ich mocnych stron – ludzie będą chcieli pracować więcej” - mówi w wywiadzie Pryce-Jones. „Praca nie jest odczuwana jako praca, jeśli jesteś dobry w tym, co robisz. Wtedy praca daje przyjemność.”
Vishen Lakhiani, współzałożyciel MindValley.com – firmy zajmującej się rozwojem osobistym – tłumaczy dlaczego szczęście jest nowym rodzajem produktywności. „Po zmianie sposobu myślenia i koncentracji na szczęściu moim i pracowników, biznes wzrósł o 400%, praca stała się czymś przyjemnym, przychodzą do nas klienci z całego świata oraz przyciągamy talenty, które chcą dla nas pracować. Duża grupa ludzi jest w pułapce pracy, której absolutnie nienawidzą. Budzą się każdego ranka i wloką do pracy.” - mówi Vishen Lakhiani
Równie ważna jest dobra zabawa w pracy – zachęcają do niej Stende and Dale Carnegie.
Jedna z zasad Dale Carnegie brzmi: „Ludzie rzadko odnoszą sukces, chyba że mają fun z tego co robią”.
Na podstawie wyników badań i artykułu z Instytutu Gallupa
Zaproś mnie do wsparcia Twoich marzeń. Zapisz się na bezpłatną pierwszą sesję: Sylwia Zawada, Associated Certified Coach (ACC), Warszawa, tel. 795 069 695 lub e-mail: sylwia.zawada at gmail.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz